Monday, September 12, 2011

|kecurian|

Salam...hello peeps...

Jumaat lepas. dlm pukul 10 pagi, myn call sy...myn nih org petame yg balik ke umah sewa kami kt melaka...sy pn angkatla...myn bgtaw, rumah kami kene masuk pencurik....mmg terkejut la sb mase tgh2 puase sy ade balik umah tu, time tuh alhamdulillah tade pape lg...mungkin pecah masuk ni baru je blaku...pintu xkene kopak pn dan kemungkinan, pencurik nih ade kunci padlock ktorg...sb die leh kunci lik padlock tu...pintu kayu xbekunci dan grill tu die selak kat bawah je..brg yg myn dpt detect ilang time tuh peti ais (farah), printer (myn) ng rice cooker (Kak ti)...aduss...da la Sabtu nk balik, bnde cmnih plak tjadi..sy pn call kak ti bgtaw psl nih..kak ti kate nnt die inform uncle goh..then sy trus call farah, mitak maaf sb peti ais die ilang....tapi pencurik nih, die xmasuk dlm blik tido..die amik brg2 yg ade kat hall and dapur je...water heater xplak die amik...iron ade, helmet due bijik...kami assume, die amik brg yg die perlukan je...

ari ni sume da balik..kami pn bkumpul la bsembang..bru la pasan, ade lg brg yg ilang...reyha pny storage box ng kotak penuh stationary die ilang..pastu die kate, racket die xde jgk...sy pn g la check racket sy ng kak ti...HILANG jugak...ng shuttlecock skali die kebas..pastu myn punye stationaries yg die da smpan 5 taun pun kene amik...diorg selongkar satu2 beg plastik ktorg kt luar nih...pastu suh jaja check kasut2 die, 2 pasang ilang...ktorg pn wat la andaian and profile pencurik nih..

PROFILE: The Pencuriks
* more than 1 person
* probably students - sb curik stationaries myn n reyha...
* probably jugak girls - sb kerja die cermat..klu laki msti da pecah masuk bilik n kebas helmet...da la tu curik kasut..pmpuan nih...
* probably jugak previous penyewa umah nih - sb diorg mungkin ade kunci umah ni and previous penyewa nih pempuan...dan mungkin jugak yg previous2 punye penyewa...

LIST brg2 yg hilang:
1. Peti ais (farah punye)
2. Printer (myn)
3. Rice cooker (kak ti)
4. Racket badminton 4 (reyha, jaja, kak ti n ain)
5. Storage box (reyha)
6. Alat2 tulis yg bnyk (myn ng reyha)
7. Kasut 2 pasang (jaja)
8. Cooling pad (reyha)

rasenye, stakat ni dlu brg2 yg dapat dikenalpasti..kang bile carik xjumpe, kene curik la tuh...hehe....myn da beli padlock baru...berharap sangat kejadian cmnih xberlaku lg...kesian kat kami and mangsa2 kecurian yg lain..diorg nih xbhati perut la merampas hak org lain...hal nih, biarlah menjadi urusan antara mereka ng Allah S.W.T.

nk besiap pi kelas plak..till then,

tata...

3 comments:

Saiaenno said...

astagfirullahaladzim..

yang tabah ya..

ikhlaskan saja semoga dapat ganti yg lebih dari Allah Subhanahuwataala.. amin :)
salam kenal :)

aiNaz said...

terimakasih..kitorg serumah tgh tabah la ni..mmg bukan rezeki kami..

salam kenal jgk...

saMbalkEtukmeManGsEdaP said...

SALAM..
ain!!!
umai ni..da lme x jenguk cni..
comeyla skin@ layout@ template br nie..(x taw act namenye..ngeee)

by d way..takziah..
umah umai pon msuk pencuri time in-house training b4 ni..
polis byk round..tp, kecurian still berlaku..
< selamt dah ttu3 nie..hmmmmm...:(

ini umai taww!!!!:)